by Anne Marilyn Lucas
Recovery
Μάρτης 2020
Στα πλαίσια του Θεάτρου της Επικοινωνίας η Facta Non Verba ολοκλήρωσε το καλλιτεχνικό-εκπαιδευτικό της πρότζεκτ για τη χρονιά 2019-20
και παρουσιάζει το Recovery της Anne Marilyn Lucas,
ένα σύγχρονο αμερικάνικο έργο με θέμα τις εξαρτήσεις
και τις ανθρώπινες σχέσεις, σε πρώτη πανευρωπαϊκή πρεμιέρα.
Recovery by Anne Marilyn Lucas
Recovery by Anne Marilyn Lucas
Συζήτηση μετά το τέλος της πρεμιέρας με την συγγραφέα του έργου Anne Marilyn Lucas
Recovery by Anne Marilyn Lucas
Φωτογραφίες: Βαγγέλης Ήτα
Στιγμιότυπα
από την παράσταση
Recovery
by
Anne Marilyn Lucas
Υπάρχει ένα ταμπού γύρω από την αγάπη ατομικά
και κοινωνικά. Η αγάπη είναι ένα οικείο ανθρώπινο (και μη) βίωμα που όμως εγκλωβίζεται στις διαδικές σχέσεις. Πολύ συχνά η λέξη αγάπη φέρνει στο νου αρκετών ανθρώπων πολύ συγκεκριμένους συνειρμούς και αντιδράσεις. Μερικά παραδείγματα: Εκκλησία, χριστιανισμός, γάμος, οικογένεια, έρωτας, προσκόλληση, ρομαντισμός κ. α.
Η αγάπη μπορεί να παρουσιαστεί σαν μια πρόταση ατομικής και συλλογικής χειραφέτησης. Η αγάπη είναι ένας τρόπος ενσάρκωσης της αλληλοβοήθειας
και της αλληλεγγύης. Προσθέτοντας το επίθετο ολιστική αγάπη μήπως γίνεται πιο κατανοητό:
Χώμα! Φυτά! Δέντρα! Ζώα! (ανθρώπινα και μη).
Αν εκπαιδευόμασταν να αγαπάμε τα έμψυχα όντα
που μας περιβάλλουν θα υπήρχε λίγο δικαιοσύνη παραπάνω για τους εαυτούς μας και για το περιβάλλον μας. Η αγάπη δεν είναι καταναγκαστική, είναι η πιο άμεση βιωμένη εμπειρία που μπορεί να συγκινήσει ώστε να υπάρξει επιθυμία μοιράσματος αυτής.
Η αγάπη μπορεί να οδηγήσει στην αυθεντική επικοινωνία και στην αποδοχή του άλλου και της άλλης. Η αγάπη μπορεί να μετασχηματιστεί, μπορεί να γίνει γνώση, μπορεί να γίνει αλληλεγγύη. Η αγάπη μπορεί να βιωθεί και σαν ευτυχία ή και σαν αρμονία. Η αγάπη αν δεν οδηγήσει σε επικοινωνία,
είναι γιατί εγκλωβίστηκε στο πως θα αγαπηθεί το εγώ, κι αυτό είναι ναρκισσισμός.
η αγάπη ως πρόταση
για την επανάκτηση
της ελευθερίας
και της αξιοπρέπειας
Η αγάπη αν οδηγήσει στην εξάρτηση είναι γιατί εγκλωβίστηκε στην αυτοκαταστοφή. Η αγάπη
αν υποτιμήθηκε είναι γιατί καθοδηγεί τους 'αφελείς', και η 'αφέλεια' είναι ρομαντική δεν ταιριάζει στις μέρες μας. Η αγάπη αν χαρακτηρίζεται ουτοπική
είναι γιατί είναι ένα δύσκολο μοίρασμα και μια αέναη αυτομορφωτική διαδικασία. Και έτσι το ταμπού γύρω από την αγάπη συνεχίζει να αναπαράγεται από εμάς για εμάς, θαρρείς και η αγάπη είναι ντροπή
και ευαλωτότητα.
Η αγάπη είναι η κινητήριος δύναμη και η αφετηρία του να νοιάζομαι και του να ενδιαφέρομαι, θαρρείς και η αλληλεγγύη ήταν ποτέ μόνο προϊόν λογικής και μελέτης αναρχικών
και κομμουνιστικών συγγραμάτων.
Πολλοί και πολλές έγραψαν για την αγάπη όπως
η E. Goldman, o E. Malatesta, ο P. Kropotkin,
o F. Nietzsche, o E. From, o B. Russell, M. Buber κ.α. Ας αποδεχτούμε, ας βιώσουμε, ας μελετήσουμε,
ας αυτοεκπαιδευτούμε σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο για να καταφέρουμε να ζούμε μαζί. Κλείνοντας με μια φράση του Proudhon
που τονίζει την σημασία της ενσυναίσθησης,
κι αν δεν μπορείς τουλάχιστον προσπάθησε.
«Να σέβεσαι τον πλησίον σου όπως τον εαυτό σου, και αν ακόμα δεν μπορείς να τον αγαπήσεις,
να μην επιτρέπεις ούτε στον εαυτό σου
ούτε σ' εκείνον να συμπεριφέρεστε χωρίς σεβασμό. Χωρίς ισότητα, δεν υπάρχει δικαιοσύνη».
Facta
non
Verba
Recovery
by
Anne Marilyn Lucas
Trailer της παράστασης Recovery
VIDEO
Συνέντευξη - συζήτηση της ομάδας και της σκηνοθέτριας της παράστασης, Έλενας Σταματοπούλου στο thessculture
Συνέντευξη της συγγραφέας του Recovery, Anne MArilyn Lucas
στο thessculture
Recovery
by
Anne Marilyn Lucas
Recovery
by
Anne Marilyn Lucas
Συντελεστές:
Κείμενο: Recovery της Anne Marilyn Lucas
Μετάφραση: Τζοάννα Πεφτουλίδου
Σκηνοθεσία: Έλενα Σταματοπούλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Σάσα Δημητριάδου
Δραματουργία: Αδαμαντία Ξηρίδου
Μουσική-βίντεο-teaser: Βασίλης Κομματάς,
Σκηνικά-μακιγιάζ-φροντιστηριακά αντικείμενα: Αριάντ Σπάχο
Κοστούμια: η ομάδα
Φωτισμοί: Γιάννης Στάγκος, Λένα Ντάγκα - Πέτρος Θεοδωρίδης
Αφίσα: Gra-fistiki design house
Παίζουν (αλφαβητικά):
Εβελίνα Βάιου, Αλεξία Βούσβουρα, Άρτεμις Γεωργοπούλου,
Πετρίνα Καρυδιά, Στέλιος Κιοσές, Εβίτα Μεϊμαρίδου, Λένα Ντάγκα, Βαλένα Παπαδοπούλου, Τζοάννα Πεφτουλίδου, Αλέξανδρος Τσώνος, Μαρία Φαμιλίτου
Η παράσταση παίζεται με δύο διανομές.